تغییرات عظیمی در صنعت انرژی در حال رخ دادن است!

راهی که شرکت نفتی شل در پیش گرفته است!

ما با سرعت هرچه بیشتر در حال حرکت به سمت صنعت نفت دیجیتالی هستیم و در این میان نقش تحلیل داده در مهندسی نفت روبه روز مهمتر می‌شود.

غول نفتی شل در حال همکاری با سایت آموزشی Udacity است تا بتواند مهارت‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم داده، آمار و برنامه‌نویسی را به کارمندان خود بیاموزد. تمام این مهارت‌ها درهای جدیدی را برای حل مسائل صنعت نفت به روی مهندسان نفت باز کرده است.

همه ما ضروری است که در مهارت‌های خود تجدید نظر کنیم و مهارت‌های مورد نیاز برای دیجیتالی شدن صنعت نفت را هرچه سریعتر فرا گیریم.

نسل جدید نیروهای کاری در صنعت نفت

به دو دلیل شرکت‌های نفتی نمی‌توانند همه نیروهای خود را اخراج و سپس نیروهای جدید که مجهز به مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی هستند را استخدام کنند:

  • دانشگاه‌ها قادر به تأمین تمام نیروی ماهر و مجهز به دانش روز مرتبط با علم داده که مورد نیاز صنعت در آینده هستند، نیستند.
  • هزینه آموزش مهارت‌های جدید به نیروهای موجود خیلی کمتر است.

دو عکس زیر حاوی نکات بسیار زیادی برای آینده مهندسان نفت است.

پیشنهاد برای مطالعه: بهترین دوران برای ورود مهندسان نفت هیبریدی به صنعت نفت + ارسال فایل خصوصی

پیشنهاد برای مطالعه: داده؛ نفت عصر جدید

پیشنهاد برای مطالعه: چگونه بدون مدرک دانشگاهی مرتبط با علم داده، شغلی با درآمد حداقل ۶۰ هزار دلاری بیابیم؟ (توضیحات دکتر مهرداد غریب شیرنگی)

پیشنهاد برای مطالعه: می‌خواهم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را یاد بگیرم. از کجا باید شروع کنم؟ + راهنمای عملی خودیادگیری

مطالب مرتبط

متخصص تحلیل داده

مهارت پولساز؛ متخصص تحلیل داده

باور کنید شخصی که بتواند با تحلیل داده‌ها و اطلاعات یک کسب‌و‌کار، قدم‌های اجرایی برای افزایش فروش و سود طراحی کند، بسیار کمیاب است. مثلاً یک تحلیلگر داده، بر اساس محصولی که امسال پرفروش بوده، پیشنهاد طراحی محصولی را می‌دهد که سال آینده ۲ برابر فروش داشته باشد. این مهارت خیییلی کمیابه و شدیداً هم […]

اگر قراره در ایران بمانیم بهتره بریم سمت چه کاری؟

خیلی از دوستان و هم کلاسی هایم از ایران رفته اند. کشورهای نروژ، سوئد، کانادا، آمریکا، استرالیا، روسیه، هلند، برزیل، انگلیس، فرانسه، عمان و … مقصد مهاجرت تحصیلی آن ها بوده است. آیا من حسرت می خورم؟ خیر. ولی این را هم به خوبی می دانم که باید حتما سبک زندگی خودم را بر اساس […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *