شغلی بهتر از داستان‌گویی با داده؟

در قسمتی از کتاب Storytelling with Data، نویسنده بیان می‌کند که چگونه داستان‌گویی با داده را فرا گرفت.

شرح ماجرا به این شکل است:

من همواره جذب حوزه‌هایی می شدم که بیزینس و ریاضیات با هم تقاطع داشتند. من دوست دارم که از علم داده برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر در بیزینس استفاده کنم.

با گذشت زمان، من فهمیدم که کلید موفقیت، امکان برقراری ارتباط بصری با داده‌ها است.

Cole Nussbaumer Knaflic

من در ابتدا در اولین شغلم در خارج از دانشگاه، اهمیت مهارت در این زمینه را درک کردم. کار من ساخت و ارزیابی مدل‌های آماری برای پیش‌بینی تخلف و ضرر بود.

من به سرعت فهمیدم که صرف وقت برای کار زیبایی‌شناسی (کاری که همکاران من معمولاً انجام نمی‌دادند) به این معنی بود که کار من توجه رئیسم را به مقدار خیلی بیشتری جلب کرده است.

سپس کارم را در شرکت گوگل آغاز کردم.

من در Google در تیم People Analytics قرار گرفتم. Google یک شرکت داده محوراست، به حدی که حتی از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها در فضایی که اغلب دیده نمی‌شود استفاده می‌کند؛ منابع انسانی. People Analytics یک تیم تحلیلی است که در سازمان HR Google قرار گرفته است. هدف اصلی این تیم اطمینان از این است که تصمیمات افراد در Google داده محور باشد.

نقطه عطف بزرگ برای من زمانی اتفاق افتاد که ما در حال ساختن یک برنامه آموزشی داخلی در داخل تیم‌مان در گوگل بودیم و از من خواسته شد تا محتوایی برای مبحث مصورسازی داده‌ها تهیه کنم. با این تحقیق، من دوره‌ای برای مصورسازی داده‌ها ایجاد کردم که سرانجام برای همه افراد Google ارسال شد.

این دوره باعث شهرت من شد و از تمام نقاط جهان برای سخنرانی دعوت می‌شدم.

این موضوع باعث شد که بفهمم مبحث “ارتباط موثر با داده‌ها” صرفاً چالش شرکت گوگل نبوده است و خیلی از شرکت‌های دنیا با این موضوع روبرو شده بودند.

بعد از اینکه در اوقات فراغت به عنوان سخنران در کنفرانس‌ها و سازمان‌ها فعالیت کردم، سرانجام Google را رها کردم تا هدف نوظهور خود را به منظور آموزش جهان برای داستان‌گویی با داده‌ها دنبال کنم.

طی چند سال گذشته، من کارگاه‌های آموزشی را برای بیش از صد سازمان در ایالات متحده و اروپا تدریس کرده‌ام. جالب است بدانید که نیاز به مهارت در این فضا بسیاری از صنایع را شامل می‌شود.

مخاطبان من ترکیبی از نقش‌ها و سطوح بوده‌اند: از تحلیلگرانی که روزانه با داده کار می‌کنند تا افرادی که در نقش‌های غیر تحلیلی فعالیت می‌کنند و گه‌گاه مجبورند داده‌ها را در کار خود بگنجانند، تا تیم اجرایی که نتایج سه ماهه را به هیئت مدیره ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط

6 درس کلیدی در مسیر یادگیری داستان‌گویی با داده

درس اول: تم و زمینه مورد بحث را به خوبی درک کنید (Understand the context) قبل از شروع مسیر مصورسازی داده‌ها، چند سوال وجود دارد که باید بطور مختصر پاسخ دهید: مخاطب شما کیست؟ درس دوم: یک نمایش بصری مناسب را انتخاب کنید (Choose an appropriate visual display) بهترین راه برای نمایش داده‌هایی که می‌خواهید […]

تفاوت “مصورسازی داده‌ها” با “داستان‌گویی با داده”

داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا فرصت‌های طلایی جهت کسب درآمد را پیدا کنیم. داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا هزینه‌های پروژه‌ها را کاهش دهیم. داده‌ها بدون داستان فاقد تأثیر هستند. برای حل مشکلات خود یا کشف فرصت نیازی به داده‌های بیشتر نداریم، ما باید داده‌های موجود را شناسایی و از آن‌ها ارزش استخراج کنیم. […]

از نمایش داده‌ها به داستان‌گویی با داده‌ها کوچ کنیم

گراف‌های بد همه جا حضور دارند! هیچ کس قصد ساختن گراف‌های بد را ندارد ولی افراد بارها و بارها این کار را انجام می‌دهند؛ در تمام شرکت‌ها و در همه صنایع. به راستی چرا این اتفاق می‌افتد؟ ما ذاتاً در داستان‌گویی با داده‌ها ضعیف هستیم! در مدرسه به ما زبان و ریاضیات می‌آموزند. در زبان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *