6 درس کلیدی در مسیر یادگیری داستان‌گویی با داده

درس اول: تم و زمینه مورد بحث را به خوبی درک کنید (Understand the context)

قبل از شروع مسیر مصورسازی داده‌ها، چند سوال وجود دارد که باید بطور مختصر پاسخ دهید: مخاطب شما کیست؟

درس دوم: یک نمایش بصری مناسب را انتخاب کنید (Choose an appropriate visual display)

بهترین راه برای نمایش داده‌هایی که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید چیست؟

درس سوم: درهم و برهمی را از بین ببرید (Eliminate clutter)

یک صفحه خالی را تصور کنید: هر عنصری که به آن صفحه اضافه می‌کنید قسمتی از توجه مخاطبان شما را می‌گیرد. این بدان معناست که باید به عناصری که در صفحه‌مان قرار می‌دهیم توجه داشته باشیم و تلاش کنیم تا مواردی را که غیر ضروری هستند و درگیری ذهنی ایجاد می‌کنند حذف کنیم.

درس چهارم: توجه خود را به جایی که می‌خواهید متمرکز کنید (Focus attention where you want it)

باید به بررسی چگونگی دیدن افراد و چگونگی استفاده از آن به نفع خود در هنگام تهیه تصاویر بپردازیم. این شامل بحث مختصری در مورد بینایی و حافظه است (مثلا اندازه، رنگ و موقعیت هر المانی در صفحه مهم است).

درس پنجم: مانند یک طراح فکر کنید (Think like a designer)

این مورد مربوط به این است که چگونه می‌توان مفاهیم طراحی سنتی را برای برقراری ارتباط با داده‌ها به کار برد.

درس ششم: داستانی را بگویید (Tell a story)

داستان‌ها ملکه ذهن ما می‌شوند و در گوشت و پوست ما می‌گنجند ولی داده‌ها به تنهایی نمی‌توانند. یک داستان آغاز، میانه و پایان روشنی دارد. باید در مورد چگونگی کاربرد این چارچوب و هنگام استفاده از آن در ارائه‌های تجاری خود اطلاعات کسب کنیم.

مطالب مرتبط

شغلی بهتر از داستان‌گویی با داده؟

در قسمتی از کتاب Storytelling with Data، نویسنده بیان می‌کند که چگونه داستان‌گویی با داده را فرا گرفت. شرح ماجرا به این شکل است: من همواره جذب حوزه‌هایی می شدم که بیزینس و ریاضیات با هم تقاطع داشتند. من دوست دارم که از علم داده برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر در بیزینس استفاده کنم. با گذشت […]

تفاوت “مصورسازی داده‌ها” با “داستان‌گویی با داده”

داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا فرصت‌های طلایی جهت کسب درآمد را پیدا کنیم. داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا هزینه‌های پروژه‌ها را کاهش دهیم. داده‌ها بدون داستان فاقد تأثیر هستند. برای حل مشکلات خود یا کشف فرصت نیازی به داده‌های بیشتر نداریم، ما باید داده‌های موجود را شناسایی و از آن‌ها ارزش استخراج کنیم. […]

از نمایش داده‌ها به داستان‌گویی با داده‌ها کوچ کنیم

گراف‌های بد همه جا حضور دارند! هیچ کس قصد ساختن گراف‌های بد را ندارد ولی افراد بارها و بارها این کار را انجام می‌دهند؛ در تمام شرکت‌ها و در همه صنایع. به راستی چرا این اتفاق می‌افتد؟ ما ذاتاً در داستان‌گویی با داده‌ها ضعیف هستیم! در مدرسه به ما زبان و ریاضیات می‌آموزند. در زبان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *