آینده من: داستان‌گویی با داده

از امروز پا در مسیر آینده می‌گذارم و مطالعه دقیق و مستمر کتاب Storytelling with Data را شروع می‌کنم.

چند روز پیش چند ساعتی وقت گذاشتم و لوگوی سایتم را طراحی کردم. خودم که باهاش حال می‌کنم!

گوشه‌ای (Niche) از بازار را که تطابق کامل با علایقم دارد انتخاب کرده‌ام و آینده خود را در این راه می‌بینم.

تا حالا چند بار پیش آمده که در جلسه، کنفرانس یا سمیناری شرکت کرده باشید و حالتان از اسلایدهای طرف مقابل به هم خورده باشد؟

اسلایدهایی که فقط زیبا و پر زرق و برق، ولی خالی از اطلاعات سودمند هستند. نمودارهای پر رنگ و لعابی که بسیار گیج کننده و گمراه کننده می‌باشند.

امروزه با حجم گسترده‌ای از داده‌ها و اطلاعات مواجه شده‌ایم و همه چیز در دسترسمان است، اما آیا این بدین معناست که کار ما آسان‌تر شده است؟ خیر. بر عکس، کار ما به منظور فیلتر اطلاعات مناسب بسیار دشوارتر شده است.

این هنر من و شماست که بتوانیم اطلاعات را به نحوی فیلتر کنیم تا بتوان الگوهای معناداری از آن‌ها استخراج نمود.

به جای اینکه در این زمینه دنبال مد باشیم، تنها و تنها باید بر روی پیام‌مان تمرکز کنیم. نکته اینجاست که می‌بایست داستان و پیام را کاملاً واضح و ساده بیان کنیم. اینجاست که نقش فردی که بتواند از میان خروار نویزی که در اطراف ما وجود دارد، پیامش را خیلی ساده و دقیق به گوش مخاطب برساند، بسیار برجسته خواهد بود.

این پست برگرفته شده از کتاب Storytelling with Data می‌باشد.

مطالب مرتبط

6 درس کلیدی در مسیر یادگیری داستان‌گویی با داده

درس اول: تم و زمینه مورد بحث را به خوبی درک کنید (Understand the context) قبل از شروع مسیر مصورسازی داده‌ها، چند سوال وجود دارد که باید بطور مختصر پاسخ دهید: مخاطب شما کیست؟ درس دوم: یک نمایش بصری مناسب را انتخاب کنید (Choose an appropriate visual display) بهترین راه برای نمایش داده‌هایی که می‌خواهید […]

شغلی بهتر از داستان‌گویی با داده؟

در قسمتی از کتاب Storytelling with Data، نویسنده بیان می‌کند که چگونه داستان‌گویی با داده را فرا گرفت. شرح ماجرا به این شکل است: من همواره جذب حوزه‌هایی می شدم که بیزینس و ریاضیات با هم تقاطع داشتند. من دوست دارم که از علم داده برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر در بیزینس استفاده کنم. با گذشت […]

تفاوت “مصورسازی داده‌ها” با “داستان‌گویی با داده”

داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا فرصت‌های طلایی جهت کسب درآمد را پیدا کنیم. داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا هزینه‌های پروژه‌ها را کاهش دهیم. داده‌ها بدون داستان فاقد تأثیر هستند. برای حل مشکلات خود یا کشف فرصت نیازی به داده‌های بیشتر نداریم، ما باید داده‌های موجود را شناسایی و از آن‌ها ارزش استخراج کنیم. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *